Mennyire hatásos az otthoni edzés?

A legtöbben, ha sportra vagy edzésre gondolnak, akkor vagy futásra vagy az edzőteremre gondolnak. Pedig az otthoni mozgás ugyanolyan hatásos lehet, de ehhez okosan kell csinálni. Emellett nem árt figyelni az étkezésre, hiszen megfelelő tápanyag nélkül képtelenség lesz eredményt elérni.
Mennyire hatásos az otthoni edzés?

Ebben a cikkben arról írunk részletesebben, hogy vajon milyen formában érhetjük el a célunkat otthoni edzéssel.

Tényleg érdemes otthon mozogni?

Az otthoni edzésre nem szabad pótszerként tekinteni, ugyanolyan értékű, mintha elmennénk és vennénk egy edzőtermi bérletet. Persze ehhez helyesen és jól megválasztott gyakorlatsorra és intenzitásra is szükség van. A cél azonban ezzel is elérhető, nem kell hozzá sem drága gép, sem pedig rendszeres utazgatás a terembe. Az Intenset szerint az otthoni edzés eszközök nélkül is hatásos lehet, főleg a saját testsúlyos változatok.

Kezdőként, 0-ról indulva, extra és drága felszerelések nélkül is hatékonyan lehet fogyni, formásodni és persze erősödni. A lényeg, hogy fokozatosan kezdjünk hozzá, hogy egyre tónusosabbak és erősebbek legyünk. Nem akadály a kor sem, hiszen manapság számtalan idős ember kezd el otthon tornázni, spinningelni. Fel a fotelből és irány a szőnyeg!

Milyen hatásokat érhetünk el otthoni edzéssel?

Aki túl sokat punnyad otthon és az irodából maximum haza megy főzni és fekszik aludni, annak a keringése sem olyan, mint amilyennek lennie kellene. A sportolás kiváló megoldás keringés fokozására, hiszen a vér oxigént és tápanyagot szállít a sejtekhez, szövetekhez, majd elszállítja a salakanyagot és a bomlási mellékterméket. Ha ez nincs meg, akkor jön a zsírlerakódás, valamint számos emésztési problémával nézhetünk szembe.

A mozgás fokozza a keringést, munkára készteti a testet és a szervezetet, amely jót tesz az anyagcserének, az emésztésnek és nem utolsó sorban a hangulatnak. A fokozatosság viszont alap. Először csak könnyed gyakorlatokkal induljunk el, amit rövidebb ideig csinálunk, majd szépen lassan mindegyiken lehet emelni. Pár hét és már látszódni fog, hogy mennyivel többet bír el a testünk. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a rendszeres mozgással fogyni is tudunk, feltéve, ha nem pótoljunk hizlaló ételekkel az elégetett kalóriákat.

Otthoni edzés: mikor és hogyan?

Az első, hogy vegyük figyelembe az életmódunkat, az alkatunkat, valamint az életstílusunkat. Nem mindegy, hogy valakinek mikor jut ideje mozogni. Vannak emberek, akik csak hétvégente tudnak erre időt szánni, akkor viszont mindent beleadnak. Persze optimálisabb lenne elosztani a héten, viszont ez még mindig több, mintha meg sem mozdulnánk. Érdemes ezekben az esetekben a többi napon sokat sétálni, esetleg este egy 10 perces nyújtó gyakorlatsort végigcsinálni, hogy gyorsítsuk a fejlődést.

Döntsük el, hogy melyik napba és hova tudjuk beilleszteni a mozgást, így kihozhatjuk magunkból a legtöbbet. Reggelente azért jó sportolni egy kicsit, mert így frissen indul a nap, nem lesz szükség kávéra ahhoz, hogy felébredjünk. Viszont ilyenkor sem feledkezhetünk meg a bemelegítésről. Egy kis nyújtózás után kezdhetünk ráhangolódni a rövidebb vagy hosszabb saját testsúlyos edzésre. Egy intenzív, de nem túl hosszú feladatsor tökéletes választás, ha munka előtt akarná valaki letudni a napi mozgást.

Akinek viszont napközben van ideje, annak remek alkalmat ad a torna arra, hogy egy kicsit felfrissüljön. Nem kell délutáni kávé vagy süti, elég pár begyakorolt forma, így még a folyamatos ülést is megszakíthatjuk, ami amúgy sem túl egészséges. Persze ez egy irodában nehezen megoldható, de aki home officeban van, esetleg el tud vonulni 5-10 percre, annak ez bármikor megvalósítható.

Az esti edzésnek szintén fontos szerepe van, hiszen 20-25 perc ilyenkor és máris jobban megy az alvás. Egy sorozatrész helyett válasszunk inkább egy videót valamelyik platformon és végezzük el a feladatsort, hiszen ezzel időt szánunk magunkra és a testünkre. Viszont lehetőleg elalvás előtt 2-3 órával már ne edzünk túlságosan erősen, ilyenkor maradjunk az alacsony intenzitásnál. Heti 3-4 alkalom és az eredmény pár hét múlva garantáltan láthatóvá válik.

Kapcsolódó cikkek

Hatékonyabb edzésért a sportórával!

Hatékonyabb edzésért a sportórával!

Javíthatjuk a felkészülés minőségét egy ilyen eszközzel.

Fiatal csapatok a BL-ben

Legfiatalabb csapatok a Bajnokok Ligájában

Nemsokára újra útjának indul a labda a Bajnokok Ligájában, ennek apropóján érdekes BL statisztikákat próbálunk meg bemutatni. Ezúttal nézzük mely csapatok voltak a legfiatalabb átlagéletkorúak a Bajnokok Ligája küzdelmei során.

A világ legjobb labdarúgói

TOP labdarúgók kontinensenként

Európa és Dél-Amerika legértékesebb játékosai biztosan nem fognak meglepetést okozni, de rajtuk kívül is van élet, nézzük meg a legértékesebb játékosokat kontinensekre lebontva.