Miben nyújt segítséget a székhelyszolgáltató?
Nem könnyű feladat a cégalapítás, legyen szó annak bármelyik formájáról. Amennyiben van egy remek ötletünk, amit szeretnénk gazdasági formában is hasznosítani, és már a piaci érdeklődés felmérése is megvan, akkor sem végeztünk a dologgal, hiszen át kell gondolni, hogy a konkurenseikhez képest miben tudunk mást, esetleg jobbat nyújtani.
Mindez egyelőre az elméleti része a folyamatnak, de ezt követően is rengeteg intézni valónk marad. Először is tudnunk kell, hogy milyen székhelyet tudunk majd biztosítani a cégünknek, a vállalkozásunknak, rendelkezünk-e ehhez megfelelő ingatlannal.
Előfordulhat, hogy ugyan van a birtokunkban saját ingatlan, de az nem alkalmas bejelentett székhelynek, illetve mi nem találjuk alkalmasnak erre a feladatra, mert például az otthonunkról van szó, amit szeretnénk a munkától elkülöníteni. Akárhogy is, a székhelyszolgáltatás azon túl, hogy biztosítja magát az ingatlant, ellátja az ennek kapcsán felmerülő kötelezettségeket.
Amennyiben igénybe veszünk ilyen szolgáltatást, azt be kell jelenteni a a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál. A http://szekhelyszolgaltatas.eu például minimális havidíj fejében több dologban is az igénylő segítségére van. Biztosítja a postai küldemények átvételét, a postafiók bérlését, a hivatalos iratok továbbítását online, nyilvántartást vezetnek a postai küldeményekről.
Biztosítják továbbá a cég képviseletét a hivatalos szervek előtt, az ellenőrzésekkor biztosítják a szükséges iratokat, de egyebek mellett a cégtáblát, illetve a bélyegzőt is, valamint az új ügyfelek számára egy hónapos ingyen könyvelést.
A székhely lehet a fővárosban és vidéken is, minkét megoldásnak megvannak a maga előnyei, amiket érdemes átgondolni, illetve a saját igényeinkkel összemérni, hogy ennek tudatában tudjunk választani.